وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

نقاشی ویژه فصول گرم، برای شما

 نقاشی ویژه تابستانی، برای افراد باسلیقه

طراحان دکوراسیون امروزی معمولا کلا قانون های گذشته در باره ی بهرمندی از پینک ‌های

مختلف و ترکیب این رنگ ها با همدیگر را در هم شکسته‌اند و حالا هر پینکی را می شود

 در طراحیدکوراسیون خانه استفاده کرد. حالا مرزها و چهارچوب های گذشته در استفاده رنگ‌ها در

کوراسیون رعایت نمی کنند و شاید بخاطر همین دلیل انتخاب مجموعه رنگی دلخواه برای دکوراسیون یک منزل سخت‌تر شده باشد

. دراین دوره بیش از هر چیز ذوق و روحیات ساکنان خانه برای برگزیدن رنگ بااهمیت است و

انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزل‌مان است؛ کافی است نگاهی به مجلات طراحی دکوراسیون داخلی بیندازیم تا از بین آنها بهترین را انتخاب کنیم‌؛ البته فراموش نکنید که تحلیل جزء به جزء هر کدام از این عکس‌ها شما را با رازهای یک دکوراسیون زیبا بیشتر آشنا می‌کند.

رنگ های هم‌خانواده را انتخاب کنید
اگر می‌خواهید اتاق آرام‌بخشی داشته ‌باشید لزوما نباید اتاق رنگ‌های یکسانی داشته‌باشد بلکه باید بیشتر به سراغ رنگ‌های هم‌خانواده بروید یعنی مجموعه‌ای از رنگ‌ها

 که به نوعی با یکدیگر مرتبط هستند. برای مثال خانواده آبی شامل مجموعه‌ای از رنگ‌های آبی است که از یک سو با آبی سبزها شروع می‌شود و از سوی دیگر به رنگ‌های

آبی بنفش ختم می‌شود. خانواده رنگ قهوه‌ای از رنگ قهوه‌ای و قهوه‌ای خاکستری تا پرده‌های نارنجی و قرمز را شامل می‌شود یا مثل این اتاق که خانواده بنفش بیش از هر رنگ دیگری نمود دارد و از سفید شروع شده تا انواع صورتی‌ها و بالاخره بنفش.

این بار پوشش‌های الیافی را تجربه کنید
این روزها کاغذدیواری حسابی گران است و

با رنگ هم نمی‌توان جلوه خیلی متفاوتی به دیوار داد اما ما یک پیشنهاد ویژه داریم؛ پوشش‌های الیافی با پایه اصلی الیاف سلولوزی (الیاف طبیعی) و سنگ‌های تزئینی که به‌صورت

خمیر درآمده و با ماله‌های شیشه‌ای روی دیوار و سقف اجرا می‌شود. بعد از خشک شدن نه‌تنها قابل شست‌وشو و مقاوم در برابر رطوبت است بلکه مقاومت آن در برابر ضربه هم  قابل توجه است.

 یعنی چنانچه به این پوشش صدمه‌ای وارد شود به راحتی در مدت چند دقیقه توسط خود شخص قابل ترمیم است‌. از دیگر مزایای این  پوشش‌ها که بیشتر به عنوان بلکا شناخته می‌شود،

عایق بودن آنها در برابر گرما، سرما و صداست. از طرف دیگر برای نصب آن به هیچ زیرسازی نیاز نیست و به خوبی تمام ترک‌های دیوار را می‌پوشاند.



توصیه هایی راجع به زمان پس از فارغ شدن بانوان

توصیه هایی  درمورد روزهای بعد از زایمان

برنامه غذایی بانوان شیرده پس از فارغ شدن بانوان، نیاز به کالری و پروتئین بیشتری دارد


شش هفته اول پس از زایمان، زمان نقاهت پس از فارغ شدن بانوان (نفاس) نامیده می شود.

 در این مدت نیز لازم است مادر در چند نوبت ازطریق کارکنان بهداشتی مواظبت بشود.

خانواده نیز باید به تغییرات عادی و ریسک هایی که سلامت خانم و نوزاد را تهدید می کند آگاه باشید و

در صورت بروز علائم خطردر اسرع وقت به کانون هایز درمانی مراجعه نمایند. تغییرات بدن مادر پس از زایمان دو تغییر عمده بدن مادر در دوران بعداز زایمان مربوط به رحم و پستان است.

مراقبت از نوک پستان
بعد از زایمان تغذیه نوزاد با شیر مادر بسیار اهمیت دارد زیرا شیر مادر علاوه بر مزایای زیادی که دارد، احتیاجات تغذیه ای نوزاد را در 4 تا 6 ماه اول زندگی بر طرف می کند. برای تغذیه نوزاد باشیر مادر، لازم است مراقبت مناسب پستان ها را کاملاً تمیز نگه دارد.

البته شستن نوک پستان در هر بار تغذیه نوزاد و همچنین استفاده از صابون توصیه نمی شود، فقط کافی است خانم های شیرده پستان های خود را یکبار در روز شسته و اجازه دهند تا در معرض هوا خشک شود.در بعضی مادران شیرده به دلیل وضعیت نادرست شیردهی ودر حالتی که شیرخوار به قدر کافی از هاله پستان را در دهان قرار نداده و فقط نوک پستان را می مکد، نوک پستان زخم می شود. مادر می تواند برای کمک به بهبود زخم یا شقاق نوک پستان، بعد از تغذیه نوزاد یک قطره از شیر خود را روی نوک و هاله پستان قراردهد.

حتی اگر حالتان خوب است و حتی احساس خوبی دارید، حواستان باشد که گول نخورید عوارض این ها بعدا سراغتان می آید. در روز و ساعت های معینی مهمان بپذیرید.

استراحت و آرامش شما و نوزاد در اولویت است. بنابراین هر دقیقه و ساعت این آرامش نباید به هم بخورد. حتی در سنت ما هم آمده که باید تا 40 روز هوای مادر را داشته باشید. و علم پزشکی هم می گوید 6 هفته دوران نقاهت بعد زایمان است. رفت وآمد ها را کم کنید. مادر زیاد نایستد.

ولی بعضی وقت ها لازم است که مادر راه برود، به این دلیل که فاکتورهای خونی بعد زایمان به هم میخورد و احتمال اینکه فلبیت یا لخته در ورید های عمقی ایجاد شود ، هست. پس باید جریان خون در بدنش بالا برود تا دچار آمبولی نشود. که در این شرایط باید شکم را به داخل بگیرد و کف لگن رابه سمت بالا بدهد وکمی دولا شود و راه برود. در حد 5 – 6 دقیقه و بعد دوباره مینشیند . دوباره کمی راه میرود و دوباره می نشیند. و هر قدر که از روزهای اول بیشتر می گذرد راه رفتن را باید بیشتر کنید.
توجه کنید که موقع خواب زیر سر و زیر پایتان در یک سطح قراربگیرد.

اگر روز دوم یا سوم پایتان درد گرفت و حس کردید که یک مسیری در عروق پا مثل طناب سفت و قرمزشده، یا درد و ورم در ناحیه پشت پا احساس کردید سریعا با دکتر تان تماس بگیرید. این حالت می تواند بعدا همراه با تنگی نفس و تپش قلب همراه باشد.

متخصص های انگلیسی می گویند خانمی که تازه زایمان کرده، کاری راکه می تواند خوابیده انجام دهد نشسته انجام ندهد و کاری راکه می تواند نشسته انجام دهد ایستاده انجام ندهد.

بعد از زایمان بستن لگن و شکم خوب است. ولی نه خیلی سفت. به خصوص بعد از سزارین، چون این لایه ها به هم میچسبند و چسبندگی ایجاد می شود.

در هر تغییر وضعیت از حالت خوابیده به نشسته و از نشسته به ایستاده و برعکس، کاملا شکم را به داخل می دهید و لگن را به سمت بالا میکشید و از جا بلند شوید. در واقع خودتان گن طبیعی بدن خودتان باشید.

برای جمع کردن رحم و شکم ولگن 6 هفته زمان را باید در نظر بگیرید.

مورد دیگری که امکان داره بعد زایمان پیش بیاد عفونت های ادراری هست. به هر حال شما یکسری خونریزی هایی رو بعد زایمان دارید وبدن برای عفونت مستعد است، پس اگر لباس زیرتان مرتب عوض نشود، امکان ایجاد عفونت وجود دارد.

خانمهایی که زایمان طبیعی می کنند، احتمال اینکه برش کف لگن داشته باشند هست بنابراین بخیه هایی که بعدش در این ناحیه وجود دارد باید مرتب شستشو شود و خشک نگهداری شود. گهگاهی سشوار را با باد ملایم در فاصله 20 سانتی بخیه ها نگه دارید و آنها راخشک نگه دارید و حواستان باشد که در رطوبت نمانید.

بعد از زایمان بر خلاف الان که مرتب دستشویی میروید، میزان ادرارتان کم می شود. چون در حال شیردهی هستید.و این امکان عفونت رازیاد می کند چون دستشویی کم میروید و بنابراین کمتر خودتان را چک و لباستان را عوض می کنید. پس حواستان باشد که مرتب خودتان رابشویید و خشک کنید ولباس زیر و نوار بهداشتی تان را عوض کنید.





منبع:

گم‌ترین اماکن حیرت اور دنیا


گم‌ترین مناطق شگفت‌انگیز جهان


کلیه شگغتی های جهان آنطور که می شودحدس می‌رود، نظرها را به خود جدب نمی‌کنند اما در این بین، می‌توان به آثار‌هایی رسید، که در نگاه اول، غیرطبیعی بودن آن‌ها در ذهن و برداست افراد کمی دشوار به نظر میآید. ساختمانهایی که اگر ظرافت و هنرنمایی‌هایی آشکار و رایج انسانی در آن‌ها نیست، احتمال می رود طبیعی و قسمتی از عارضه زمین‌شناختی به نظر می اید.

 

آنچه در ادامه خواهیم خواند، مجموعه‌ای از چند بنا و سازه دست‌ساز و در عین حال عجیب و ناشناخته‌ای است که تاکنون کمتر نام و نشانی از آن‌ها به میان آمده است. اماکنی که به دلیل مهجور و متروک ماندن از نظر شاهدان و گردشگران، سالیان سال را در تنهایی به سر برده اند.

 

سیچوان، چین

تقریبا تمام مدت قرن هشتم میلادی صرف ساختن مجسمه بزرگ بودای «لیشان» شد. مجسمه‌ای که در حدود 233 فوت ارتفاع داشته و درون کوهستان منطقه مرکزی چین و در 1400 مایلی غرب شانگهای ایجاد شده است. این مجسمه غول پیکر اگرچه دور از ذهن و دید بسیاری از مسافران و گردشگران قرار دارد اما هنوز هم به عنوان یکی از بزرگترین مجسمه‌های بودای جهان محسوب می‌شود. عظمت و بزرگی این مجسمه به قدری است که می‌توان هر یک از اعضای بدن آن را با بناهایی بزرگ مقایسه کرد. به عنوان مثال؛ گوش‌های مجسمه که هریک به تنهایی 23 فوت طول داشته و به اندازه یک ساختمان دو طبقه‌اند و یا کوچکترین انگشت پای آن که مکانی کاملا مناسب برای نشستن و استراحت کردن است. گذشته از همه این‌ها باید به هزار و 21 شبکه مویی پیچ‌ در پیچ قسمت سر مجسمه اشاره کرد که شبکه‌ آبیاری پنهان و مخفی‌ای را برای حفاظت از مجسمه به وجود آورده است.

 

منطقه کوهستانی «امی» به تنهایی از ویژگی مذهبی بالایی برخوردار است. منطقه‌ای که از آن، مذهب بودا برای اولین مرتبه وارد چین شد. مجسمه «لیشان» از برجسته‌ترین نمادهای عبادی این منطقه به شمار می‌رود که ساختن آن 90 سال به طول انجامید.

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 

 

کارلیا، روسیه

این منطقه را موزه‌ای در فضای باز از کلیساهای چوبی منحصر به فرد می‌دانند. از مسکو یا سن پطرزبورگ به جزیره «کیژی» که بخشی از یک زنجیره 1650 جزیره‌ای واقع در دریاچه دورافتاده «اونگا» در شمال روسیه می‌باشد، یک مسیر پروازی یا یک شبانه روز مسافرت با قطار فاصله است.

 

در این منطقه که آنرا «موزه کیژی» نیز می‌نامند، 90 بنای چوبی مشتمل از صومعه‌ها، آسیاب‌های بادی و انبارهی غله وجود دارند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن که در تنگه‌ای باریک در جنوبی‌ترین نقطه جزیره قرار دارد، مکانی محصور در دیوارهای بلند است که برج ناقوس هشت ضلعی و دو کلیسای چوبی متعلق به قرن هجدهم در آن قرار دارد. بیست و دو گنبد پیاز شکل که از چوب‌های صنوبر ساخته‌ شده‌اند سقف 121 فوتی کلیسای « عروج مسیح» را پوشانده‌اند.

 

از نکات عجیب و حیرت انگیز در خصوص این شاهکار معماری، استفاده نکردن از هیچ‌گونه میخی در اتصال بخش‌های مختلف کلیسا به یکدیگر می‌باشد و از آن مهم‌تر افسانه‌های بومی رایج درباره این کلیسا است که بر اساس آن این بنا تنها با یک تبر ساخته شده است.
اماکن ناشناخته

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 

 

لالیبلا، اتیوپی

«لالیبلا»،‌یکی از شهرهای مذهبی اتیوپی با 11 کلیسای قرون وسطایی است که تماما با سنگ‌های سرخ آتشفشانی ساخته شده اند. پیش از هرچیز باید گفت که این شهر، مکانی عبادی برای ساکنان خود بوده و از اینرو هیچگونه تبلیغی برای جذب گردشگر در آن صورت نگرفته است. داستان‌های بومی حاکی از آن است که «شاه لابیلا» پس از بازدید از بیت المقدس در قرن سیزدهم میلادی، دستور ساخت چنین معابد یا کلیساهایی را در این منطقه داده است. به دستور وی، تمام کلیسا در محوطه‌ای بیرون از صخره‌ای سرخ رنگ و آتشفشانی بنا شدند. در ابتدا چهار کلیسلا در یک مکان زیرزمینی ساخته و با راهروهایی به هم مرتبط شدند. دیگر کلیسای این منطقه « منجی جهان» نام دارد که 35 فوت زیر سطح زمین ساخته شده است.

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 


کامپونگ تام، کامبوج

این مجموعه که قدیمی‌ترین معابد کامبوج بوده و از 52 معبد گوناگون تشکیل شده است، بخشی از بقایای پایتخت باستانی یکی از پادشاهی‌های باستانی کامبوج به نام «چنلا» می‌باشد. این مجموعه معابد که زمینی جنگلی به وسعت سه مایل مربع را در استان «کامپونگ تام» در بر می‌گیرد نزدیک به 600 سال قدیمی‌تر از معابد آنکور می‌باشد. با این وجود این مجموعه معابد برخلاف قدمت بسیار زیاد خود از بازدید کنندگان اندکی برخوردار است. سایتی باستانی که در مقایسه با جمعیت میلیونی گردشگران آنکور سالانه تنها پنج هزار بازدید کننده دارد. اما، همین محدودیت شرایط ظاهری آن را به مراتب نسبت به آنکور سالم‌تر نگاه داشته است.

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 

مالتا و گزو

این بناهای سنگی که در جزایر کوچک دریای مدیترانه و در میان تونس و سیسیل قرار دارند، اگرچه امروزه هیچ جذابیتی برای گردشگران ندارند و به ندرت از سوی این دسته از مسافران بازدید می‌شوند اما در حدود پنج هزار سال پیش از میلاد، مدت‌ها پیش از آغاز ساخت اهرام ثلاثه مصر، همواره میزبان خیل عظیمی از زائران بوده و به عنوان اماکنی مذهبی مورد پرستش قرار می‌گرفتند.

 

از مهم‌ترین معابد این منطقه «هاگر کیم» نام دارد که بزرگترین آن‌ها نیز بوده و در سواحل جنوبی مالت قرار دارد. این معبد با تخته سنگ‌های آهکی ساخته شده که شکلی نیم دایره‌ای دارند. هریک از این تخته سنگ‌ها 20 فوت ارتفاع و نزدیک به 20 تن وزن دارند. این معبد در اواسط قرن بیستم کشف شده و امروز موزه ملی باستان‌شناسی مالت در آن قرار دارد.

 

گم‌ترین اماکن شگفت‌انگیز دنیا


گم‌ترین مناطق حیرت اور جهان


کلیه عجایب جهان آنطور که انتظار می‌رود، گفتهها را به خود جدب نمی‌کنند اما در این بین، می شود به نشانه‌هایی برخورد کرد، که در دید اول، مصنوعی بودن آن‌ها در ذهن و برداست افراد قدری سخت به نظر می‌رسد. بناهایی که اگر ذوق و هنرنمایی‌هایی بارز و رواج انسانی در آن‌ها نیست، شاید طبیعی و بخشی از عارضه زمین‌شناختی به نظر می‌رسید.

 

آنچه در ادامه خواهیم خواند، مجموعه‌ای از چند بنا و سازه دست‌ساز و در عین حال عجیب و ناشناخته‌ای است که تاکنون کمتر نام و نشانی از آن‌ها به میان آمده است. اماکنی که به دلیل مهجور و متروک ماندن از نظر شاهدان و گردشگران، سالیان سال را در تنهایی به سر برده اند.

 

سیچوان، چین

تقریبا تمام مدت قرن هشتم میلادی صرف ساختن مجسمه بزرگ بودای «لیشان» شد. مجسمه‌ای که در حدود 233 فوت ارتفاع داشته و درون کوهستان منطقه مرکزی چین و در 1400 مایلی غرب شانگهای ایجاد شده است. این مجسمه غول پیکر اگرچه دور از ذهن و دید بسیاری از مسافران و گردشگران قرار دارد اما هنوز هم به عنوان یکی از بزرگترین مجسمه‌های بودای جهان محسوب می‌شود. عظمت و بزرگی این مجسمه به قدری است که می‌توان هر یک از اعضای بدن آن را با بناهایی بزرگ مقایسه کرد. به عنوان مثال؛ گوش‌های مجسمه که هریک به تنهایی 23 فوت طول داشته و به اندازه یک ساختمان دو طبقه‌اند و یا کوچکترین انگشت پای آن که مکانی کاملا مناسب برای نشستن و استراحت کردن است. گذشته از همه این‌ها باید به هزار و 21 شبکه مویی پیچ‌ در پیچ قسمت سر مجسمه اشاره کرد که شبکه‌ آبیاری پنهان و مخفی‌ای را برای حفاظت از مجسمه به وجود آورده است.

 

منطقه کوهستانی «امی» به تنهایی از ویژگی مذهبی بالایی برخوردار است. منطقه‌ای که از آن، مذهب بودا برای اولین مرتبه وارد چین شد. مجسمه «لیشان» از برجسته‌ترین نمادهای عبادی این منطقه به شمار می‌رود که ساختن آن 90 سال به طول انجامید.

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 

 

کارلیا، روسیه

این منطقه را موزه‌ای در فضای باز از کلیساهای چوبی منحصر به فرد می‌دانند. از مسکو یا سن پطرزبورگ به جزیره «کیژی» که بخشی از یک زنجیره 1650 جزیره‌ای واقع در دریاچه دورافتاده «اونگا» در شمال روسیه می‌باشد، یک مسیر پروازی یا یک شبانه روز مسافرت با قطار فاصله است.

 

در این منطقه که آنرا «موزه کیژی» نیز می‌نامند، 90 بنای چوبی مشتمل از صومعه‌ها، آسیاب‌های بادی و انبارهی غله وجود دارند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن که در تنگه‌ای باریک در جنوبی‌ترین نقطه جزیره قرار دارد، مکانی محصور در دیوارهای بلند است که برج ناقوس هشت ضلعی و دو کلیسای چوبی متعلق به قرن هجدهم در آن قرار دارد. بیست و دو گنبد پیاز شکل که از چوب‌های صنوبر ساخته‌ شده‌اند سقف 121 فوتی کلیسای « عروج مسیح» را پوشانده‌اند.

 

از نکات عجیب و حیرت انگیز در خصوص این شاهکار معماری، استفاده نکردن از هیچ‌گونه میخی در اتصال بخش‌های مختلف کلیسا به یکدیگر می‌باشد و از آن مهم‌تر افسانه‌های بومی رایج درباره این کلیسا است که بر اساس آن این بنا تنها با یک تبر ساخته شده است.
اماکن ناشناخته

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 

 

لالیبلا، اتیوپی

«لالیبلا»،‌یکی از شهرهای مذهبی اتیوپی با 11 کلیسای قرون وسطایی است که تماما با سنگ‌های سرخ آتشفشانی ساخته شده اند. پیش از هرچیز باید گفت که این شهر، مکانی عبادی برای ساکنان خود بوده و از اینرو هیچگونه تبلیغی برای جذب گردشگر در آن صورت نگرفته است. داستان‌های بومی حاکی از آن است که «شاه لابیلا» پس از بازدید از بیت المقدس در قرن سیزدهم میلادی، دستور ساخت چنین معابد یا کلیساهایی را در این منطقه داده است. به دستور وی، تمام کلیسا در محوطه‌ای بیرون از صخره‌ای سرخ رنگ و آتشفشانی بنا شدند. در ابتدا چهار کلیسلا در یک مکان زیرزمینی ساخته و با راهروهایی به هم مرتبط شدند. دیگر کلیسای این منطقه « منجی جهان» نام دارد که 35 فوت زیر سطح زمین ساخته شده است.

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 


کامپونگ تام، کامبوج

این مجموعه که قدیمی‌ترین معابد کامبوج بوده و از 52 معبد گوناگون تشکیل شده است، بخشی از بقایای پایتخت باستانی یکی از پادشاهی‌های باستانی کامبوج به نام «چنلا» می‌باشد. این مجموعه معابد که زمینی جنگلی به وسعت سه مایل مربع را در استان «کامپونگ تام» در بر می‌گیرد نزدیک به 600 سال قدیمی‌تر از معابد آنکور می‌باشد. با این وجود این مجموعه معابد برخلاف قدمت بسیار زیاد خود از بازدید کنندگان اندکی برخوردار است. سایتی باستانی که در مقایسه با جمعیت میلیونی گردشگران آنکور سالانه تنها پنج هزار بازدید کننده دارد. اما، همین محدودیت شرایط ظاهری آن را به مراتب نسبت به آنکور سالم‌تر نگاه داشته است.

 

 

ناشناخته‌ترین اماکن شگفت‌انگیز جهان

 

مالتا و گزو

این بناهای سنگی که در جزایر کوچک دریای مدیترانه و در میان تونس و سیسیل قرار دارند، اگرچه امروزه هیچ جذابیتی برای گردشگران ندارند و به ندرت از سوی این دسته از مسافران بازدید می‌شوند اما در حدود پنج هزار سال پیش از میلاد، مدت‌ها پیش از آغاز ساخت اهرام ثلاثه مصر، همواره میزبان خیل عظیمی از زائران بوده و به عنوان اماکنی مذهبی مورد پرستش قرار می‌گرفتند.

 

از مهم‌ترین معابد این منطقه «هاگر کیم» نام دارد که بزرگترین آن‌ها نیز بوده و در سواحل جنوبی مالت قرار دارد. این معبد با تخته سنگ‌های آهکی ساخته شده که شکلی نیم دایره‌ای دارند. هریک از این تخته سنگ‌ها 20 فوت ارتفاع و نزدیک به 20 تن وزن دارند. این معبد در اواسط قرن بیستم کشف شده و امروز موزه ملی باستان‌شناسی مالت در آن قرار دارد.