وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

وبلاگ آموزشی سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش

خدمات نصب و راه اندازی بک لایت تلویزیون با قیمت مناسب انجام میشود.

توضیحات کامل بک لایت تلویزیون

قبل از تلویزیون ‌هایی که امروزه در خانه، محل کار و بازار به فراوانی یافت می‌شوند، قسمتی به نام بک لایت برای تلویزیون وجود نداشت.بک لایت تلویزیون‌ها، از تکنولوژی LED روشنایی بهره می‌برند که امکان نمایش تصاویر با کیفیت و رنگ‌های دقیق‌تر را فراهم می‌کند. این تلویزیون‌ها از پشته‌ی صفحه‌ی نمایش به‌طور مستقیم روشنایی تولید می‌کنند که باعث افزایش کنتراست و وضوح تصاویر می‌شود.با تولید تلویزیون های LCD و بعد از آن، تلویزیون های LED، بک لایت‌ها تبدیل به اصلی‌ترین قطعات تلویزیون شدند. در واقع تصویر ایجاد شده روی پنل دستگاه، برای اینکه توسط شما قابل مشاهده باشد نیازمند به یک منبع نور است، به این نور پس زمینه در تلویزیون، بک لایت می‌گویند.

هنگامی که بک لایت تلویزیون شما خراب می‌شود، تعویض آن می‌تواند به یک وظیفه پیچیده تبدیل شود. اگر شما قصد دارید بک لایت تلویزیون خود را تعویض کنید، باید به چند نکته کلیدی توجه کنید تا بتوانید بهترین بک لایت را برای تلویزیون خود انتخاب کنید.

اما بعد از آن، لامپ های LED جایگزین فلورسنت شدند و بک لایت را ایجاد کردند. به این ترتیب نسل جدیدی از تلویزیون های ال‌سی‌دی تولید شد که ما امروز آنها را با نام تلویزیون های ال‌ای‌دی می‌شناسیم. در واقع بک لایت شبیه به نور سفیدی ست که عکس های رادیولوژی را قابل مشاهده می‌کند.
نحوه قرارگیری لامپ های LED یا به این صورت است که در فاصله های مشخص، پشت پنل قرار می‌گیرند تا پنل مستقیما در معرض نور باشد و یا در لبه‌ها به صورت ردیفی و فشرده قرار می‌گیرند تا از طریق شکست نور، به پنل نور برسد که این مورد غالبا برای تلویزیون هایی با ضخامت کمتر کاربرد دارد.

چه عواملی در خرابی بک لایت تاثیر گذار تر است؟

تیره بودن قسمتی از صفحه نمایش و کم نور شدن تلویزیون می‌تواند از نشانه های خرابی بک لایت باشد. همچنین اگر قسمتی از صفحه نمایش تلویزیون، تیره باشد و یا ظاهرا خاموش به نظر برسد اما صدا داشته باشد به معنی آسیب دیدگی بک لایت است. اگر صدای تلویزیون شنیده می‌شد و تصویر خاموش به نظر می‌رسید، با یک چراغ قوه صفحه نمایش آن را بررسی کنید و نور را به صورت مورب به صفحه بتابانید؛ احتمالا متوجه می‌شوید که تصویر وجود دارد اما نور پس زمینه نیست این نشان دهنده خرابی بک لایت شماست.

از دیگر موارد خرابی بک لایت میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قطع و وصل شدن تصویر (چشمک زدن)
  • ظاهر شدن لکه های سیاه
  • ظاهر شدن نقطه های روشن
  • خاموش شدن تلویزیون پس از چند دقیقه کار کردن
  • یکسان نبودن میزان روشنایی در سراسر صفحه نمایش
  • ظاهر شدن لوگوی برند دستگاه پس از روشن کردن و سپس خاموش شدن تلویزیون
  • نوع بک لایت

بک لایت‌های تلویزیون معمولاً به دو نوع LED و CCFL تقسیم می‌شوند. بک لایت‌های LED از چندین LED کوچک تشکیل شده‌اند که نوری را به صفحه نمایش تلویزیون می‌دهند. بک لایت‌های CCFL از لامپ‌های فلورسنت استفاده می‌کنند که نور را به صفحه نمایش منتقل می‌کنند. بک لایت‌های LED به دلیل مصرف کمتر انرژی و عمر طولانی‌تر معمولاً توصیه می‌شوند.

  • سایز بک لایت

سایز بک لایت تلویزیون شما باید با سایز صفحه نمایش تلویزیون شما مطابقت داشته باشد. برای انتخاب سایز مناسب بک لایت، بهتر است از دفترچه راهنمای تلویزیون خود استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.